53 thoughts on “AZI LA MALUL MĂRII

    1. Doar azi a fost frumos, ieri a fost frig si a batut vantul foarte tare (portul a fost inchis). Joi si Vineri a plouat destul de mult, mai ales noaptea, deci turistii nu prea s-au bucurat🙃.
      Din cate am inteles cazinoul o sa fie gata la inceputul acestei veri, dar … sa vedem 🙂
      Pt ca azi e o zi speciala, l-am fotografiat si pe (prietenul) Teodosie pe care-l vezi in poza cu catedrala.

      Liked by 1 person

      1. Cred ca l-au ajuns “rugaciunile” mele pt ca noaptea trecuta a avut pb cu barca. A venit cu lumina de pe apa noaptea trecuta, ca asa e mai.spectaculos si pt ca a fost vant s-a cam chinuit. Chiar a intarziat la ceremonie/slujba🤣

        Like

      2. Ambarcatiunea care l-a adus pe Teodosie si care are si o mica barca pneumatica in dotare, pe care o lasa la.apa daca e nevoie, este exact ambarcatiunea care a adus in port acum vreo luna, drona aia din UKR care era o barca telecomandata si care avea 500 kg explozibil 🤣🤣🤣
        Cand au vazut ce au facut, le-a stat inima in loc 🤣🤣

        Like

      3. 🤣🤣🤣
        Am scris despre asta acum vreo 3 sapt.
        Da, la noi se intampla toate astea si avem noroc intotdeauna.

        Like

    1. Multumesc Aurelia!
      E aici o roata panoramica si ma gandeam ca e suficient de cald ca sa ma urc in ea si sa fac cateva poze de sus, dar am abandonat ideea…

      Liked by 1 person

  1. Cazinoul a fost construit pentru a fi Cazinou. Are o mulțime de săli mai mari sau mai mici, toate cu această destinație sau pentru carciuma adițională, plus terasa spre mare.
    Nu s-a făcut economie, interiorul era frumos decorat cu lambriuri, cu candelabre uriașe de cristal, mobilier din esențe alese, pluș. Mi-l aduc aminte spre sfârșitul anilor ’50.
    După război, comuniștii sau rușii au păstrat cazinoul care a funcționat ca atare, până după ’50. Se cumpărau jetoane pe $ și clienții erau marinari sau bunicii șmecherilor de azi.
    Apoi, sala mare de la etaj a fost transformată în cinematograf – cinema Farul 😀. Ulterior, au redeschis restaurantul de jos. Treptat, cârciuma s-a mai extins în sălile libere, etaj și parter.
    În toate aceste transformări, în general, mobilierul original a fost păstrat și întreținut. Cinematograful s-a închis, sala a fost preluată de restaurant.
    La parter în față funcționa un bar de zi (doar în perioada mai bună) unde aveau un tonomat. Era plăcut acolo.
    Am scris despre candelabre uriașe care erau în toate sălile, desigur toate la fel, deși de dimensiuni diferite. La un moment dat, pe timpul cinematografului, s-a desprins un braț și a căzut. Deși fără victime, a fost tarapana mare cu procuratură. A fost însă doar un accident. Ca să înțelegeți însă mai bine ce însemna cristalul ăla, fiecare avea câteva sute de kilograme și o instalație proprie de scripeți pentru întreținere.
    Clădirea a intrat cumva în părăsire prin ’85 și a urmat o degradare treptată. M-ar bucura, desigur, dacă s-ar strădui constructorul să-l aducă aproape de starea inițială. Însă sunt sceptic.
    V-am scris ce știu eu despre istoria clădirii, dincolo de consemnările oficiale. La accident, m-a luat cineva și am văzut candelabrul coborât. Era spectaculos.

    Liked by 1 person

    1. P.S. Prin ’69 cred, am văzut marea de la Cazino înghețată până la orizont. A stat așa cam două săptămâni. Cam tot atunci, a fost o furtună vara care a rupt vârful diguletului de lângă fundația Cazinoului. Atunci au început cu stabilopozii pe acolo. Cred că inițial, la digulet acostau bărci cu clienții Cazinoului. Comuniștii au interzis circulația pe mare și interesul a dispărut.
      Cam pe unde este acum o parcare la baza digului mare, era o cârciumă vestită, Vraja Mării.🙂

      Liked by 1 person

      1. De acord cu tot ceea ce ai spus mai sus. Eu nu stiu cum arata in anii 60 sau 50 pt ca nu ma adusese barza inca (prin comunism) 🙂. Cunosc cazinoul din ulrima parte a regimului, pana cand a fost inchis pt ca-ti cadea tencuiala in cap. Ultimii 15 ani din comunism, cazinoul era practic o carciuma mai rasarita, unde-si faceau nuntile, botezurile, revelioanele toti cacanarii de la partid, aia care aveau numere la dacie cu 3 cifre 🤣. Securistii, turnatorii si prietenii lor, tot aici isi tineau petrecerile.
        Il cunosc personal pe cel (machedon) care a era sef de restaurant acolo si care adminostra si aranja toate petrecerile alea. Nu pot sa-ti spun aici toate detaliile, oricum, i-am spus sa scrie o carte si nu vrea. Sunt atatea detalii picante si chestii tari de tot pe care le.stie acel om, incat imi pare rau ca nu scrie o carte.
        Cazinoul are in subsol niste tuneluri, unul duce la acvariu si altul … , practic zona e plina de tuneluri pe care publicul nu le stie.

        Digul de protectie al cazinouluo a fost reconstruit in ultimii ani ai regimului. Nu stiu daca cunosti tot proiectul, dar se doreste sa se puna nisip langa cazinou pana la Vraja Marii (The View -asa se numeste acum si e tot carciuma, dar mai moderna) si sa faca o mica plaja cu baruri, promenada, etc. Practic cazinoul nu o sa mai fie chiar direct in mare, asa cum e acum, o sa se faca un mic golf, cu un dig in dreptul cazinoului. Practic toata zona incepand de la Vraja Marii pana in portul turistic Tomis o sa fie reabilitata, o sa se refaca digurile, etc.

        Liked by 1 person

      2. Îl știam și eu destul de bine pe șeful de prin anii ’70, un tip OK, nu țin minte dacă era machedon.
        Închiderea mării este o prostie. Probabil vor să consume niște lovele cu șpăgile aferente. Mai de folos era să fi reușit o restaurare a Cazinoului. Chiar și digul de larg strică farmecul, măcar are o utilitate clară.
        Eu știu catacombele, partea dinspre Modern.

        Liked by 1 person

      3. Vor sa faca un fel de promenada in.jurul cazinoului. E povestea aia cu largirea plajelor, bani de la UE….

        Like

      4. Pe hartie nu arata rau,, dar o sa vedem.
        Oricum digurile si faleza trebuie sa fie consolidate/refacute.
        PS: a venit la tine pe blog “copilul prost” si cerseste atentie. Eu, ca de obicei , o sa-i dau un sut in fund, caci acolo ii place lui cel mai mult ..

        Liked by 1 person

      5. Nu e asa. Eu am spus ca prima e Cta si apoi Buc si tu ai aprobat. Iar coopilul prost se baga in seama, dar ce sa-i faci, se plictiseste la el pe blog cu o biata farmacista care intre 2 retete pe care le vinde mai citeste cate o carte si mai posteaza cate un comentariu la el. Ca atare isi scrie el sub alte nume, comentarii pe propriul blog. Oare ce poti sa ai in cap ca sa faci asta,,,,

        Liked by 1 person

      6. Da, e adevarat, dar tu il protejezi pe el si pe mine ma tai la comentarii. Vorbesc asa cu el pt ca merita si pt ca nu-si vede lungul nasului. Niciodata nu o sa schimb tonul cu un prost. Ori ne lasi pe ambii, ori ne tai pe ambii, dar tu tai raspunsurule mele date acestui copil prost.
        Asta nu e ok.
        Concluzia: Ori le lasi pe toate, ori le tai pe toate.
        PS: E blogul tau si daca tie-ti place sa arate asa, cu scandal, e treaba ta

        Liked by 1 person

      7. Nu am cum să tai comentarii la paritate, fiindcă nu comentați succesiv. Le-am șters și pe ale lui și pe ale dvs.
        Dacă le vreți, vi le ofer pe toate pe situl dvs. Același lucru i-am scris și lui.

        Liked by 1 person

      8. Mie imi e greata cand citesc ceva scris de acest personaj, asa ca tine-l la tine. 🤣🤣🤣🤣
        Oricum, imi cer scuze pt ceea ce am scris, dar asa voi face mereu cand acest copil prost ma ataca.

        Liked by 1 person

      9. Farmecul acelui loc era faleza bătută de valuri, soarele verii, tristețea toamnei, frigul iernii. Era capătul orașului, nu trebuia extins în mare. Mare păcat, mare idioțenie.

        Liked by 1 person

      10. Ai dreptate, exact asta era farmecul. Ei spun ca daca pun nisip si consolideaza digurile, apa nu mai spala temelia cazinoului. O sa se poata merge pe jos in jurul cazinoului pe un fel de mica plaja. Si inainte se merega pe temelia cazinoului, eu am fost

        Liked by 1 person

      11. De ce să mergi pe jos împrejurul Cazinoului? El a fost construit în mare și ăsta era tot chichițul. Cine vrea să modifice asta este idiot. Clădirea a fost construită de arhitecți și ingineri adevărați.
        În San Juan, Puerto Rico, centrul istoric a fost proiectat cu har și talent, după 1800 și ceea ce se trasase atunci a fost respectat și de americani, după ce au luat insula pe la 1918. Rezultatul este splendid.

        Liked by 1 person

      12. Dupa parerea mea orice modificare e practic o modernizare care o sa schimbe zona. Unii cred ca acesta e progresul, dar eu cred ca trebuie sa conservam ce avem.
        Mie-mi place asa cum e acum. Deocamdata nu e nimic facut, dar daca au luat banii de la UE, trebuie sa faca ceva pe acolo.

        Liked by 1 person

      13. Știți ce plăcut era la Vraja Mării? Chiar cu ghimpată sus pe un perete. Mă luau ai mei, mergeau deși trebuiau să-și numere banii. Ulterior au redeschis cârciuma mai spre poarta 1. Dar nu era același lucru, n-a mai avut nici succesul la clienți.

        Liked by 1 person

      14. S-au mai schimbat lucrurile. Au daramat vechea carciuma si au construit peste un restaurant ca oricare altul, cu vreo 2 etaje. Sus la.terasa nu poti sa stai nici vara ca te sufla vantul. Cunosc carciuma veche, care avea o terasa spre mare. Cand eram copil, acolo era si o toneta cu inghetata si evident ca-mi amintesc. The view – au site pe net, dar nu mai e ce era.
        Putine mai sunt locatiile pe stil vechi. Totul e o afacere. Totusi, daca ajungi acolo, poti sa dai o fuga prin apropiere la (fosta) “Terasa Colonadelor”. Se maninca bine, au si deserturi bune si preturile sunt ok, la.nivel mediu. Tot o familie de machedoni o administreaza, au si un hotel langa, Ten se numeste.

        Liked by 1 person

      15. A făcut o nuntă un apropiat acolo. Eu n-am probleme cu machedonii. Am avut un bun prieten, le știu cântecele. De fapt, am avut mai mulți prieteni, ăsta era foarte apropiat. Dar, la un moment dat mi-a înșelat încrederea și l-am “șters”.🙂

        Liked by 1 person

      16. Nici eu nu am pb cu machedonii, pe aici sunt machedoni, lipoveni, turci, tatari, greci, etc.
        E o locatie destul de cautata pt nunti si cumetrii, acolo canta uneori si Ionut Galani si cei care-s cu el.
        Dar cred ca tie ti-ar place mai mult un restaurant gen pescarie.

        Liked by 1 person

      17. Ce naiba nu vă potoliți? De ce nu-l faceți cum doriți pe situl lui? Gata. Cred că se amuză uitându-se cum inhib comentarii. Din avalanșa de azi a avut 5, dvs. 15.

        Liked by 1 person

      18. Ce sa fac pe blogul lui, sa analizez texte cu “aspirina” si cu alte vreo doua babe recent venite de la namol…?
        Doar cei care discuta despre punctul de pensie il citesc pe el ….

        Liked by 1 person

      19. Eu am.zis ce cred, nu stiu daca acesta e numele ei, dar e dreptul ei sa-l tina secret sau sa-l spuna.
        Perversitati? 🤣🤣🤣

        Liked by 1 person

      20. PS: Dupa ce o sa implinesc vreo 90 ani, intre 2 pastile de Prostamol, o sa intru acolo si o sa-i aprind lumanari, deoarece o sa fie de mult timp “impaiat” 🙃.

        Liked by 1 person

      21. Nu. Abia astept sa implinesc 90 ani si sa dedic un articol de “comemorare” pt un mare artist al acestei tari. O sa postez tot aici si tu o sa-mi dai like 🤣🤣🤣🤣

        Liked by 1 person

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started